Selovoditel прави приказните ни села известни

  • 27 ноември 2018, 14:02
  • Автор Дарина Михалева
  • ИНИЦИАТИВА

Medium %d0%9c%d0%b0%d1%82%d0%be%d1%87%d0%b8%d0%bd%d0%b0

Интернет платформата Selovoditel е създадена за всички - за малките градове, за селата, за хората, които искат да променят живота си, да инвестират, да опознаят по-добре България или просто да пътуват. Selovoditel е нов начин кметовете на малките населени места да популяризират и рекламират своите градове или села. Идеята за новата платформа е на евродепутата от ГЕРБ Андрей Новаков.

„Искам това да се превърне в инструмент, с който всеки човек да сподели прекрасен спомен от детството си в някое село... който е открил прекрасно място, което все още никой не знае“, каза Новаков.

По думите му не са нужни грандиозни приказки, а само малки крачки, които да спомогнат срещу обезлюдяването на селата.

Selovoditel е първата социална мрежа за села и градове. Свързва българските селища с хората. Води тези, които искат да се върнат в България, в българското село, и разказва за възможностите за бизнес, има ли интернет, детска градина, здравен център и пр.

Достатъчно е само да посетите andreynovakov.eu или

http://selovoditel.andreynovakov.eu/. Там ще откриете всички подробности за платформата, списък с наличните села, както и търсачка, в случай че ви интересува конкретно населено място.

Selovoditel е платформа, в която вместо профили на хора има профили на села. Както във всяка социална мрежа, където се стараем да покажем най-доброто от себе си, така и в Selovoditel всяко село има възможността да покаже най-силните си страни и нещата, които го отличават.

В момента в платформата има повече от 80 профила на села, като над 50 от тях бяха добавени само седмица след официалната премиера на проекта в София.

Профилите на различните села са изобразени по сходен начин с идеята за 30 секунди да разберем дали едно село ни интересува или не и отговаря ли на изискванията ни. Един профил на село е съставен от сини и розови квадрати. В сините са представени най-важните фактори, определящи колко е атрактивно едно населено място.

Ако един човек има свободна професия и може да работи от вкъщи, то той несъмнено ще има нужда от много добър интернет. Ако пък едно семейство иска да смени местоживеенето си, ще се интересува има ли детска градина и училище, и ако не, на какво разстояние се намират най-близките такива. Ако инвеститори търсят свободна земеделска земя или терен под наем, също могат да получат тази информация. Всичко това е събрано в новата платформа.

В четирите розови активни квадрата можем да задълбочим търсенето си за определено село, като прочетем любопитни истории за мястото, запознаем се с легенди и митове, научим повече за местните традиции и празници, музеи и забележителности, къщи за гости, местни пазари и всичко, което отличава населеното място. Може да открием полезни връзки към други сайтове, свързани с населеното място, както и обща информация, отнасяща се до местоположението и населението на селото.

Както във всяка социална мрежа, важно е селата да имат качени снимки в профилите си. Това ще ги направи по-атрактивни и посещавани. Снимките трябва да бъдат авторски. Може да са направени по време на пътуване или да са предоставени от кметството или общината. При създаването на профил упоменете източника на снимките и те ще бъдат добавени в платформата, казват от екипа на платформата. И апелират: „Нека да направим българските села известни!“.