"Информационно обслужване" става основа на електронното управление

  • 10 март 2016, 08:37
  • Default profile Автор Kmeta.bg
57786714 487b 236c

За да ползваме "Информационно обслужване" като основа за изграждане на електронното управление, то трябва да бъде управляване добре, каза зам.-министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Валери Борисов на конференцията "Големите промени в електронното управление" в София.

 

За електронното управление е важно изграждането на "единен системен оператор", каза Борисов. "Проучвали сме европейския опит, установихме, че държавите ползват такава структура". Държавата иска да изгради системата на основата на "Информационно обслужване" и с помощта на частни фирми.

 


Не знаехме какво получаваме, когато дружеството премина от контрола на Министерство на транспорта, информационните технологии и съобщенията, а носехме отговорност за работата му, каза още зам.-министърът. "Вкарахме в него звеното за вътрешен одит и се установи, че в "Информационно обслужване" има лоши финансови практики", обясни Борисов.

 

Служебните автомобили на дружеството са изразходвали 25 000 лв на месец за гориво, съобщи той. "Имаха карти за зареждане и се разбра, че част от картите се ползват за зареждане на бензин и дизел едновременно. Не знам в света да съществува подобен двигател", разказа Борисов.  

 

"Сложихме GPS на колите и след 2-3 месеца разходите намаляха. Днес те са 5000 лв на месец", похвали се Борисов, като посочи ползата от електронните технологии в случая. "GPS-ите са били премахнати от следващото ръководство на "Информационно обслужване", но после са сложени отново от сегашното. 

 

Дружеството е вложило средства да рекламира проекти, които не са добри и 250 000 лв. са загубени за институцията през миналата година. 


"Без промяна в административните процеси няма смисъл да автоматизираме услугите, предоставяни от държавната администрация, без добро управление няма да постигнем целта си", алармира Борисов.

 

Според него, преди да се развие електронната идентификация, е нужен закон, защото иначе няма да имам правно основание за развитието й. Пилотният проект за предоставяне на електронни услуги на Министерство на транспорта" от 2013 г. остана без никакво развитие до 2015, защото нямахме нормативна база, която да следваме", разясни Борисов.

 

Законът за електронната идентификация е почти приет, законопроектът е качен на страницата на Народното събрание в интернет, администрациите могат да се ориентират какво им предстои, каза още зам.-министърът. Тази идентификация бе откроена като основно условие за работата на администрацията по електронизация на услугите. Тази идентификация е например проверката за валидност на лични карти, за съдържанието на документи и пр.