Линейки минават по 200 км, за да заредят

  • 18 март 2016, 06:51
  • Default profile Автор Kmeta.bg
57786714 d555 eaaa

В края на миналата година правителството обедини "Центъра за спешна медицинска помощ" в София с този на областта за по-практично.


„Представете си катастрофа или нещо, което се е случило с вас в Етрополе и след това си представете, че линейката на Етрополе, която там е една е на адрес някъде другате или кара пациент към София”, обяви тогава министърът на здравеопазването Петър Москов.


Сега си представете, че сте жертва на същата катастрофа, а по средата на пътя на линейката й свършва горивото.


След обединението всички линейки на София и основната част от областта зареждат задължително на една бензиноколонка в столицата. За по-икономично.


„Решението беше, че линейките като идват на курс до София, ще зареждат в София на бензиностанцията, която е спечелила”, заяви д-р Пламен Китанов – бивш зам.-директор на ЦСМП София– област.


Така, за да могат да работят, линейките от Пирдоп, Елин Пелин и Своге правят нарочни курсове за зареждане. Ако не изчислят километрите правилно, червената лампа за гориво може да ги свари в най-неподходящия момент и колите да спрат на средата на пътя.


Според неофициална информация, практиката на зареждане и превоз на туби с гориво в линейки е редовна до началото на март. 


Сега за по-евтино - при разход от около 10 на сто, линейките от Пирдоп изминават по близо 200 километра, тези от Своге - около 130, Елин Пелин – около 60, с една единствена цел – зареждане с гориво от една, конкретна бензиноколонка.


"Елин Пелин – да, Своге и Пирдоп идват, защото няма там в близост… може би бензиностанция. Това, обаче, по-друг начин се прави. Във всеки един такъв филиал има по три линейки, която е с 80-литров резервоар. Винаги трябва да бъде пълен резервоара. Когато част от горивото е изразходвано, те карайки насам болен за хоспитализация, зареждат”, обясни д-р Георги Гелев, директор на Центъра за спешна медицинска помощ – София.


От справките, описващи движението на курсовете на линейките ясно е записано, че идват до София без друга работа – само, за да заредят.


Източници, пожелали анонимност, съобщават, че има случаи, когато се избира да се отиде на адрес на пациент, който предполага курс до София, за да може линейката да зареди или да се рискува друг адрес, с полупразен резервоар.