АМ „Марица” между Димитровград и Оризово остава затворена

  • 20 февруари 2016, 16:19
  • Default profile Автор Kmeta.bg
Medium 9e3aed2a 91c0 b84b

Автомагистрала „Марица” остана затворена и днес, въпреки първоначалните обещания на Агенция „Пътна инфраструктура” (АПИ). Според тях, ремонтът в участъка между Оризово и Димитровград трябваше да приключи днес до 12 ч. днес и движението да бъде възстановено.


Работата по терена там продължава и е започнало асфалтиране. Кога ще приключи то и движението по магистралата ще бъде възстановено, към този момент липсва официална информация. На място работят десетки машини, въпреки дъждовното време.


До завършване на предприетите дейности шофьорите да използват първокласния път I- 8 Пловдив - Хасково и път I-5 Хасково – пътен възел Димитровград, препоръчват от АПИ.


Според официлно съобщение от пътната агенция „временната организация е поради калибриране на дилатационните фуги и лагери на моста над река Марица при 24-ти км”. От агенцията увериха, че това е стандартна процедура, която се прави при нови големи съоръжения, „на които фугите и лагерите са монтирани през лятото и през зимните месеци е имало значителна разлика в температурите.” Първоначалното уверенията бяха, че ремонтът ще приключи за два дни- 17 и 18 февруари.


Оказа се, че ситуацията е по-сложна и работата  продължи до 12 ч. на 20 февруари. Екипи на изпълнителя на Лот 1 на АМ „Марица“ ще извършат и необходимите дейности по отводняване на насипа в близост до река Банска и изграждането на допълнителен дренаж, уточниха от агенцията.


Проблемът е „от преовлажняване на основата на насипа в участък с голям водосбор и голям надлъжен наклон по посока на моста на р. Банска е установено голямо преовлажняване на насипа, което трябва да бъде премахнато, за да се гарантира дълготрайната му стабилност.”


От АПИ още уверяват, че това ще бъде постигнато чрез изграждане на допълнително отводняване от изпълнителя на Лот 1 и за негова сметка. Лот 1 Оризово  Димитровград на автомагистрала "Марица" бе открит на 29 октомври миналата година.


Отсечката е дълга 31 км и с построяването ? завърши цялостното изграждане на магистралата от връзката й с АМ Тракия до ГКПП „Капитан Андреево” на българо- турската граница. Проектът бе съфинансиран от Кохезионния фонд на ЕС и националния бюджет чрез ОП Транспорт. Стойността на договора бе за близо 160 млн. лв.