АПИ: Строителството на АМ Русе – В. Търново е задължително

  • 29 ноември 2017, 13:32
  • Default profile Автор Павел Стаменов
Medium am ruse v.tarnovo

Строителството на магистрала от Русе до Велико Търново е задължително. В това бяха категорични експертите от Агенция „Пътна инфраструктура“, които снощи представиха доклада за въздействието върху околната среда на строителното намерение. По време на обществено обсъждане в Старата столица те обясниха какво ще е влиянието на всеки един от трите идейни проекта за трасе. Изграждането не е свързано с рискове за околната среда, почвата, водите, археологията и пр., категорични бяха от АПИ.

Само на 5 километра западно от Велико Търново ще премине бъдещата автомагистрала от Русе. Това предвиждат и трите варианта на трасето. С пътни възли ще бъдат осигурени връзките с бъдещата част на АМ „Хемус”, която също ще бъде на около 10-13 километра от Велико Търново. На територията на общината тя ще премине през землищата на Старата столица, Дебелец и селата Беляковец, Никюп, Ресен, Водолей, Хотница, Самоводене, Момин сбор, Леденик, Пушево, Шемшево.

Първата работна хипотеза предвижда аутобана „Русе – Велико Търново” да влезе в областта при полскотръмбешкото село Каранци, източно от Полски Тръмбеш. Покрай селата Раданово, Петко Каравелово, Куцина и Драганово пътят се насочва на северозапад от старата столица.

Вторият и третият вариант на магистралата предвиждат тя да влезе във Великотърновска област западно от Полски Тръмбеш. Според тези хипотези, които са много близки, аутобанът ще преминава покрай селата Обединение, Иванча, Градина, Ресен и отново ще излиза край с. Леденик. И при трите варианта магистралата продължава в Габровска област покрай градчето Дебелец.

В обществения дебат участваха заместник-кметът проф. Георги Камарашев, експерти от общинската администрация, кметове и жители от населени места в цялата община, представители на различни организации. Експертите от пътната агенция представиха пред тях набелязаните близо 80 мерки за ограничаване на въздействието върху околната среда при строителството на трасето. При изграждането няма да има рискове и трайни последици за околната среда, защитените територии и зони, почвата, животните, водите, археологията и пр., категорични бяха от АПИ.

Предвидени са съоръжения за шумоизолация, както и за преминаване на животни, отговориха експертите на въпроси, които кметове на населени места поставиха.

Според представителите на пътната агенция най-удачен за реализация е т.нар. „комбиниран вариант“ на трасето, предвиждащ дължината на магистралата от Русе до Велико Търново и изхода й от рамките на общината край Дебелец да е 133 километра.