Частично бедствено положение в Ивайловградско

  • 27 юни 2018, 17:09
  • Default profile Автор Kmeta.bg
Medium %d0%98%d0%b2%d0%b0%d0%b9%d0%bb%d0%be%d0%b2%d0%b3%d1%80%d0%b0%d0%b42

Частично бедствено положение в Ивайловградско обяви кметът Диана Овчарова. То е за три населени места - с. Ленско, с. Соколенци и с. Меден бук. През последното денонощие над региона се изсипа силен дъжд, като на места е достигнал 100 л/кв. м и е наводнил въпросните три села. Пороят е отнесъл асфалт от пътните платна, има паднали дървета, съобщават от общината. Заповедта е издадена, за да може да се проведат спасителни и неотложни аварийно-възстановителни работи, обясниха от екипа на кмета Овчарова.

Поради големия водосбор в района на Халка тепе край с. Ленско и придошлата вода нивото се е вдигнало до 2 метра височина. Отнесени са части от пътното платно, образували са се дупки от по 250 кв. м. Нарушено е водоподаването и електрозахранването.

Екипи на РС ПБЗН Ивайловград са спасявали през нощта бедстващи хора от село Ленско.

Второто населено място, където е въведено частично бедствено положение, е село Соколенци. Поради големия водосбор там се е събрало голямо количество вода и има компрометирана пътна настилка. На пътя преди селото е образувана дупка с дълбочина 50 см и дължина 25-30 метра.

Вторият засегнат участък е на около 200-300 метра от Соколенци и е с ширина 2 метра, дължина 50-60 метра. Част от пътя е непроходим, заради натрупани наноси и лепкава кал от нивите.

В село Меден бук от придошлата река по дерето на с. Черна черква е отнесено половината от пътното платно между два водостока. Ширината на участъка е над 1,5 метра, дължината е около 5 метра.

Вече е въведен в изпълнение Общинският план за действие при наводнение. За овладяване на кризисното състияние са сформирани екипи от общинска администрация за проучване на обстановката в районите на бедствието, компрометираните участъци вече се описват, почистват се от наноси и други материали, осигуряват се транспортни връзи между селата.

Населението е информирано, съобщават от общината.