Джеймс Хюз: Искам да помогна на Банско с опита и знанията си

  • 04 октомври 2015, 16:55
  • Default profile Автор Kmeta.bg
Medium 82cc2b4b 56f9 1134

Англичанинът Джеймс Хюз вече е половин българин. Живее в най-добрия ни зимен курорт Банско от 2003 година. Женен е за българка. Двамата стопанисват семейния хотел „Авалон”. На тези местни избори Хюз се кандидатира за общински съветник от листата на Коалиция „Реформаторски блок”, в която е на четвърто място. Но вярва, че ще успее с преференциален вот, тъй като има подкрепата на много банскалии. За намеренията и целите му, за визията му за Банско разговаряме с английския зет в Банско.

-Г-н Хюз, защо решихте да се кандидатирате за общински съветник?
-Смятам, че мога да бъда полезен на Банско с моите опит и знания. Вече съм тук цели 12 години. С времето, бавно и постепенно, стигнах до това решение. мотивира ме и доверието на много от банскалии. Те вярват в мен, както и аз в тях. Убеден съм, че курортът трябва да се промени и развива.

-Защо точно от Коалиция „Реформаторски блок”? Нейните идеи ли споделяш?
-Аз споделям идеята на местните хора за едно по-добро Банско. Не искам да навлизам в най-дълбоките води на политиката. Като съветник мога да предложа нови посоки за развитие и да дам много на града и околните селища. А съм в тази листа, защото много уважавам Лазар Захов, който е неин водач и кандидат на РБ за кмет на общината. Той е умен, спокоен, амбициозен човек, голям професионалист и е много принципен. Лазар ме убеди да съм кандидат за общински съветник. Но трябва да призная, че не му бе никак трудно.

-Как виждате бъдещето на Банско?
-Живял съм в много големи курорти, знам как са нещата в Австрия и Франция. Там курортите работят през цялата година. А ние тук залагаме на 3 месеца зимен сезон, което не е достатъчно. Трябва да използваме максимално и летните 4-5 месеца, да привлечем повече туристи, за да има повече приходи за местните хора, повече работни места. Нашият фокус трябва да е в местната уникална картина – история, минало, култура, кухня. Защото модерни курорти с много бетон има колкото щеш в Европа. Длъжни сме да съчетаем модерния ски център в Пирин планина със стария възрожденски квартал в града. Да рекламираме по-добре старите занаяти, вековните къщи, калдъръмените улици, дори банския диалект. Не бива отново да изсилим колелото, а да черпим опит от утвърдени целогодишни курорти.

-С какво ще привлечете повече туристи?
-Не само със ските, макар че това е запазената марка на Банско. През лятото може да идват туристи за планинско колоездене, за трекинг /б.а. – планински пешеходен преход/, за скално катерене. За посещение на културни и исторически забележителности, на спортни и други прояви. Не може да се отрече на местната власт, че прави все повече фестивали и организира други атрактивни прояви през лятото, за да има гости в курорта. Това лято за първи път се провеждаха музикални сбирки и демонстрация на стари занаяти в Посетителския център.   

-Не е ли важно да се привлекат и сериозни инвестиции за развитието на Банско?
-Точно така е. Не бива да пропуснем момента да развиваме града. Проблемът в България, че повечето ползват властта за лични интереси, а не за обществено добро. С корупция няма да стане в държавата, която чувствам и като своя. Трябва да се подкрепя бизнесът – с работата на общинска администрация, с подходящи проекти, с решаването на проблемите му. Това все още липсва в община Банско и съм амбициран да го променя.

-Как глезите гостите на хотела си?
-Много важно е да ги посрещнеш с усмивка и да им предложиш качествено обслужване и вкусна храна. В кухнята за мен вече няма тайни в приготвянето на традиционни бански вкусотии като капама, чомлек, мръвки на жар и какво ли още не. Гостите на хотела са очаровани и когато им поднасям характерни кулинарни изкушения от индийската, английската, италианската, френската кухня, сервирани с изискана селекция от местни вина.
Не крия, че една от причините да върви бизнесът ми е, че разчитам на постоянни групи туристи, сред които преобладават моите сънародници.
И не само от Англия, от Гърция имам редовни клиенти, от Израел, от Турция. Всички наши гости са редовни, те са хора, които идват всяка година тук. Има криза, няма криза - заетостта е почти една и съща.