Любимата песен повишава имунитета

  • 12 февруари 2019, 14:43
  • Автор Михаела Благоева
  • ЗДРАВЕ

Medium aaa

Как да повишим имунитета си, за да се предпазим от вируси и инфекции през зимата? Това е сред  най-често задаваните въпроси, свързани със здравето през студените месеци.  Имунитетът ни е понижен през зимата, защото прекарваме повече време в затворени помещения, а когато сме навън, сме облечени добре - това означава, че не приемаме достатъчно от хормона, погрешно наричан витамин Д, който е пряко отговорен за състоянието на имунната ни система. Ето няколко полезни съвета, за да подсилим имунитета си, без добавки и хапчета, и така да държим болестите далече от нас:

Хранете се

според сезона

Колкото и примамливи да ви изглеждат ягодите, които вече се предлагат по за близо 10 лв. за килограм по пазарите, не си купувайте от тях и то не заради високата им цена. Просто сега не е сезонът на този плод и той няма да ви донесе никакви ползи. През зимата трябва да ядем повече плодове и зеленчуци за сметка на бял хляб, месо, сладкиши и полуфабрикати, но важно условие е да са сезонни. Плодовете и зеленчуците са алкализираща храна и нормализират киселинността в организма, безспорен фактор за клетъчно здраве. Така че включете в менюто си ябълки, цвекло, моркови, ряпа, алабаш и др. Може би най-хубавата страна на зимата е това, че се набляга на цитрусите. Фрешовете от портокали, грейпфрути и лимони са най-богати на витамин C. Мандарините пък са любимият зимен плод.

Пийте повече течности

Мнозина пият повече вода през лятото, когато жегата ги подтиква към това. Организмът ни обаче има нужда от добра хидратация целогодишно. През зимата не можем да се дехидратираме. Напукани устни, белеща се кожа, намалени уринирания с тъмен цвят и силен мирис са най-честите симптоми за дехидратация. Затова пийте по-често вода, чайовете с мед и пресни сокове от сезонни плодове и зеленчуци.

Размърдайте се

Изкушението да прекарвате зимните вечери на дивана пред телевизора с пакетче чипс и чаша вино е огромно. За да сте в добро здраве обаче, трябва да се движите активно и през зимата. Запишете се на танци или някакъв вид групови тренировки, които ще посещавате с удоволствие. Ако не си падате по фитнес залите, може да засилите физическата си активност с разходки в парка.

Пуснете си любимата песен

Музиката повишава имунитета, но само ако ви е „на сърце“. Затова си пуснете любимата песен. Заредете мобилните си устройства с музиката, която обичате да слушате. Нали се сещате за онези моменти, в които като чуете дадена песен и по цялото тяло ви побиват тръпки. По този начин се стимулират същите мозъчни центрове, както в процеса на хранене и на секс – когато изпитвате удоволствие.