Тяло за плаж се вае в кухнята,  не във фитнеса

  • 20 май 2019, 13:53
  • Автор Михаела Благоева
  • ЗДРАВЕ

Medium fitness 332278 1920

За да изглеждам добре на плажа това лято, ще трябва да ходя пеша до морето, и то няколко пъти. Ако тази популярна напоследък шега се отнася и за вас, вероятно вече сте се запитали „Как да отслабна за лятото?“. Обичайно следват два сценария. Първият и по-често срещан включва бездействие и нарастващ стрес, който ескалира през юни. Вторият и то успешен предполага осъзнати мерки в посока на постигане на желаното тегло в момента на задаване на въпроса.

Сензационна диета, която да ни превърне в топ модели и то до лятото, няма. Ако отсега обаче се замислим над това какво хапваме и дали се движим достатъчно, можем да постигнем една по-добра версия на себе си за море 2019. Тайната на магическото вталяване за лятото всъщност знаем всички и тя се нарича калориен дефицит. Просто е – трябва да приемаме по-малко количество калории с храната, отколкото изразходваме. Така ще сме в калориен дефицит и ще отслабваме. Обратното – ако приемаме повече калории, отколкото изразходваме през деня, ще сме в калориен излишък и ще трупаме килца. Първото, което можем да направим в желанието си да отслабнем, е да забравим за сладките и тестените изделия, докато постигнем мечтаните килограми.  После може да си ги позволяваме, но не всеки ден, а от време на време. По-малко въглехидрати в менюто за сметка на качествени протеини и полезни мазнини ще ни помогнат да се отървем от излишните килограми. Гладът за сладко можем да заситим със сезонен плод или блокче черен шоколад. Започвайте обяда и вечерята с голяма свежа салата от сезонни зеленчуци, която ще ви помогне да се заситите по-бързо и ще подготви храносмилателния тракт за последващото основно хранене. Добавяйте зехтин екстра върджин или цели маслини в салатите. Не прекалявайте със солта. За основно ястие похапвайте крехко месо, без видими тлъстини по него, или риба. Ако пък сте вегетарианец – омлет или ястие с нахут или боб също са добър избор. Десертът по-добре пропуснете, докато не се разделите с излишните килца. Пиенето на достатъчно количество вода е изключително важно в борбата с килограмите. Пийте  по 1.5 - 2 литра вода дневно, но не по време на ядене. Пийте по чаша вода веднага след ставане от сън, преди всяко хранене и между храненията, но не и по време на обяд и вечеря, тъй като ще навредите на храносмилането. Забравете за „натуралните“ сокове и газираните безалкохолни напитки, които изобилстват от захар. Пийте чай и вода с резени свежи плодове в нея – може да добавите цитруси, ягоди и дори краставица.

Плочките на корема се правят в кухнята, а не в залата, казват фитнес инструкторите. За да се вталите за лятото, не е нужно да леете пот във фитнес залата, особено ако не сте спортна натура. Ако внимавате какво и по колко хапвате, пак ще постигнете успех. Движението обаче е добър съюзник в битката с килограмите. Намерете тази физическа активност, от която ще изпитвате удоволствие, и няма да се налага да си измисляте оправдания, за да не спортувате. Ако бягането не ви е любимо, то тогава не бягайте, а ходете. Разхождайте се сред природата, в парка, ходете на излети в планината, дори пеша до офиса. Не използвайте асансьора, а изкачвайте стълбите. Запишете се на танци или йога. Всяка физическа активност в съчетание с подходящ хранителен режим ще даде резултат.

Когато се сдобиете с топ форма за плажа, не забравяйте за усилията, които сте положили, и продължете със здравословните навици, които сте придобили по пътя към мечтаната фигура. Поглезете се със сладолед или парче пица, но само веднъж седмично, за да не се сблъскате с йо-йо ефекта и да си върнете изгубените килограми, че дори с някой и друг отгоре.

Тайните на сияйната кожа в топлото време


  • Използвайте слънцезащита дори при „слабо“ слънце

Времето става все по-дружелюбно и се радваме на повече слънце всеки ден. Температурите скачат, а за затоплянето на времето говори не само прогнозата, а и вашата кожа. Зимната козметика започва да й „тежи“, става мазна и е възможно да образува пъпки. Причината е, че когато е топло, кожата засилва секрецията си на себум, а в комбинация с мазен крем порите се запушват и последствията са доста неприятни. Ето защо със смяната на зимните с летни дрехи в гардероба си трябва да обърнем внимание и на козметиката си, за да имаме здрава и красива кожа.

Козметиката ви за грижа през зимата трябва да бъде прибрана, а на дневен ред да ползвате по-леки формули. Ако имате нещо останало от миналата година, проверете срока на годност и състоянието на продукта. Този, който все още е в срок и сте съхранявали правилно, може да ползвате пак. Останалото - изхвърлете. Така ще си спестите много главоболия от последващи негативни реакции на кожата към тях.

През топлите месеци задължително трябва да имате няколко продукта сред козметика си. Това са почистващ продукт – гел, пяна или друг, подходящ за вашия тип кожа; тоник – задължително след почистване се нанася тоник, с цел да се затворят порите на кожата; крем или друг флуид, който хидратира кожата, но с по-лека текстура; слънцезащитен продукт – дори да ви се струва, че слънцето е „слабо“, не подценявайте неговите лъчи, нанасяйте продукт с фактор между 10 и 30 в зависимост от типа кожа; лосион за тяло и крем за ръце.

Важно е да обърнете внимание на грижата за кожата във възрастта между 26 и 34 години. В този диапазон началното стареене би могло да се хване навреме и да се отложи максимално дълго с необходимите способи.

Почистването е изключително важно за здравето на кожата ни. Особено в градовете, където замърсяването на въздуха е в големи количества. Дамите, носещи грим ежедневно, трябва задължително да се разгримират и да почистят кожата си много добре в края на деня. Почистването трябва да върви ръка за ръка с хидратирането. Изберете почистващ гел или лосион, който да не предизвиква сухота, а да хидратира в дълбочина. Важно е, защото хроничното кожно дразнене води до разрушаване на колагена и отнемане гъвкавостта и еластичността на кожата.

Ексфолирането премахва горния слой мъртви клетки като по този начин стимулира производството на повече колаген в кожата и тя става по-блестяща, по-жива, гладка и свежа. Грубото ексфолиране е вредно за кожата, защото причинява раздразнения. Ексфолиране с прахообразни едри частици, захар, кристални вещества и готови скрабове, съдържащи едри частици и топчета, нараняват и предизвикват проблемна кожа.

За нежно и качествено ексфолиране е важно да се обръщате към салициловата, гликоловата и млечната киселина. За разлика от грубите ексфолианти, базираните на някоя от тези киселини скрабове не ускоряват стареенето, а напротив. Те изсветляват кожата, без да я пресушават. Изравняват тена и стимулират производството на колаген.

Вредното влияние на слънцето е пагубно за кожата.  Ултравиолетовата светлина може да предизвика пигментни изменения, фини линии и бръчки, преждевременно състаряващи вида на кожата. Затова нанасяйте слънцезащитен крем при всяко излизане на открито.Използвайте овлажняващ крем със слънцезащитен фактор. Така ще обогатите с влага кожата си и ще я предпазите от слънцето.

Пълноценното хранене също не е за подценяване, ако искаме да се радваме на красива и здрава кожа дълго време. В менюто ни трябва да има достатъчно протеини и полезни мазнини. Колагенът е толкова важен за кожата, защото в основата си е протеин. Мастните киселини и полезните мононенаситени мазнини са важни за клетките. Те им помагат в изграждането, еластичността на клетъчната стена и клетъчното делене. Полезни мазнини за кожата ще намерите в зехтина, авокадото, кокосовото масло, ядките, яйцата, постните меса. А протеин може да си набавяте от прясно месо, риба, яйца, ядки, семена, бобови растения.