Небостъргач с висящи градини в Тулуза

  • 05 април 2017, 19:40
  • Автор Мария Димитрова
  • Свят

Medium %d0%bd%d0%b5%d0%b1%d0%be%d1%81%d1%82%d1%8a%d1%80%d0%b3%d0%b0%d1%87

Тулуза ще пресъздаде висящите градини на Семирамида. Първият небостъргач във френския град ще е кула с модерна, усукана форма и драпирана в зелени висящи градини. Сградата ще се казва „Окитани“ и ще има 40 етажа. В нея ще има офис пространства, хотел, ресторант, жилищни зони. Небостъргачът е проектиран от Даниел Либескинд в сътрудничество с парижкия ландшафтен архитект Никола Гилсу. Планът предвижда покритата със зеленина фасада на кулата да придава на сградата емблематичен външен вид. Част от зелените площи ще бъдат отворени за обществено ползване. За разлика от други проекти на Либескинд, които са назъбени и с много геометрични шарки, 150-метровата „Окитани“ се разграничава от традиционния му стил с плавни, извиващи се контури. Извитата, усукана форма черпи вдъхновение от водните пътища на Канал дьо Миди, който се вие като змия през града. Небостъргачът ще привлича погледа и ще се състои от 11 000 квадратни метра офис площи, един хотел Хилтън, 120 апартамента, търговски площи, ресторант с панорамна гледка.

„Кулата ще се превърне в уникален обект в огромното градско пространство – тя не само ще се превърне в дестинация, но и ще определя обществено пространство“, каза Либескинд. И допълва: „Със своите окачени градини, които променят цвета си през различните сезони, лекото сребристо остъкляване на фасадата отразява розовите тонове на Тулуза, а яркостта на този материал ще промени възприятията за пространството в зависимост от промяната на светлината“.

Изграждането на „Окитани“ трябва да започне през 2018 г. Очаква се строителството да приключи през 2022 г.

Ски писта върху покрив на завод за смет в Копенхаген

Ски писта върху покрива на завод за преработка на отпадъци строят в Копенхаген. Развлекателният център „Амагер“ ще има гора и стена за катерене. Гостите ще стигат до пистите с асансьор до комина на завода. Той ще е със стъклена вътрешна стена, за да се виждат машините вътре в сградата. Пистата с дължина 500 метра е проектирана от датски архитекти и ще има различни променящи се наклони. Покривът ще е на три нива, като ще бъдат изградени различни писти за спускане със ски и сноуборд. На покрива на завода ще има туристическа пътека, 80-метрова стена за катерене и планинска велосипедна пътека.

Очаква се мащабният комплекс да бъде открит през 2020 г. Дори и тогава обаче заводът ще продължи да функционира.

Разходка във въздуха в парк край Истанбул

Разходка по висящи във въздуха криволичещи алеи в парка. Тайни пътеки между върховете на дърветата, люлеене на гигантски хамаци, подскачане на трамплини. Проект за разходка сред короните на дърветата и по-близо до птиците са разработили архитектите от Studio Dror за Истанбул. С него се преобразяват зелени площи, разположени на около 10 км северно от центъра на Истанбул. Паркът, според замисъла, се състои от пет основни зони, всяка от които е със свои различни отличителни качества. „Осморката“ разполага люлки и хамаци, окачени на нивото на върховете на дърветата. Широки площадки, вдъхновени от турските пазари за подправки, доминират зоната „Басейна“. „Акордите“ е друга част от лесопарка, в която ще има пътечки, криволичещи из гората, извиващи се около стволовете на дърветата в гигантски извивки и с трамплини. Подобна на лабиринт пътека, заобиколена от скулптури, ще е наречена „Браздата“. Кубична „стая“ с фонтани пък ще обгръща посетителите във водни драперии в зона „Фонтана“, пише greentech.bg.

Лондон с две нови магистрали за велосипедисти

Лондон ще инвестира ударно средства за развитие на велосипедния транспорт. В продължение на 5 г. британската столица ще заделя по 154 млн. паунда на година, обяви кметът Садик Хан. Амбициозните му планове са до 2026 г. 1,5 млн. души да се предвижват из града с колело. Така той иска да помогне за намаляване на кошмарните задръствания и гъстия смог. В плана за развитието на Лондон най-много средства ще бъдат изразходени за две велосипедни супермагистрали. „Колоезденето трябва да е безопасно и да е очевидният избор за лондончани от всички възрасти и произход“, категоричен е Садик Хан.

Кметът си поставя за цел в най-близко бъдеще в града да има повече велосипеди, отколкото коли, както е в датската столица Копенхаген. Хан заяви още, че иска да бъде най-про-колоездачно настроеният кмет, който Лондон е имал някога. Жителите на Лондон обаче го обвиняват, че не е достатъчно смел в изграждането на нови велосипедни маршрути като предишния кмет Борис Джонсън. Двете нови велосипедни супермагистрали, наречени CS4 и КЕ9, ще имат свои собствени светофари и ще са отделени от автомобилните трасета чрез бордюри. По CS4 колоездачите ще могат да пътуват от Тауър Бридж до Гринуич, а КЕ9 ще свърже Олимпия и Хаунслоу.

„Да направим колоезденето безопасно и по-лесно може да осигури огромни ползи на всички нас – подобряване на здравето ни, прочистване на нашия токсичен въздух, справяне със задръстванията“, каза Садик Хан.

За справянето със замърсяването на въздуха лондонският кмет предвижда да спре закупуването на нови дизелови автобуси в английската столица и представи първия в света двуетажен автобус, произведен от британска компания, който е захранван от водородна енергия.