Даваме рамо за таланта на младите учени на България

• 17 октомври 2019, 17:09
  • Автор Дарина Михалева
  • КАМПАНИЯ

Medium %d0%91%d0%b8%d0%be%d0%bb%d0%be%d0%b7%d0%b8 vivacom techhall

Възможно ли е водата да кипи при стайна температура? А защо по магнита се полепват песъчинки? Какво е пълно вътрешно отражение? Отговори на тези и много други въпроси дадоха Георги Александров и Васил Николов от олимпийския отбор по физика с атрактивна и увлекателна демонстрация в присъствието на много любопитни деца и възрастни. VIVACOM Techhall събра десетки жадни за познание хора по време на Европейската нощ на учените, които проследиха научни  експерименти и смайващи демонстрации.

В технологичната лаборатория на телекома голяма публика събраха и биолозите Десислава Илиева и Кирил Тошев. Те  показаха как се прави хроматография на растителни пигменти и как се изолира ДНК от банан.

Георги, Васил, Десислава и Кирил са носители на общо десет медала от олимпиади по физика, астрономия, астрофизика и биология. Те са част от онази група български ученици, чието ежедневие е посветено на науката. Всяка година заедно с около 60 свои съученици те участват в десетки международни и балкански състезания като членове на отборите по астрономия, биология, информатика, математика, математическа лингвистика, химия, физика, обединени от Сдружението на олимпийските отбори по природи науки. Учредители на Сдружението са известни учени, ветерани на олимпийското движение в България с изключително богат опит в подготовката, обучението и участието в международни олимпиади.

Резултатите – само през 2018 г. националните олимпийски отбори на България по природни науки завоюваха общо 72 медала и спечелиха почетни грамоти. Зад достигането на тези успехи стои целогодишният труд на около 70 преподаватели, ангажирани с подготовката и селекцията на националните отбори.

Именно младите учени са фокусът на тазгодишното издание на националната дарителска кампания на VIVACOM „Операция Жълти стотинки“. Инициативата набира средства до края на годината, а касичките са на разположение в търговски обекти в цялата страна. Всеки може да пусне рестото си или да дари сума по избор и по електронен път.

„Образованието е дългогодишна кауза на нашата компания. Вярваме, че качественото образование е предпоставка за добро бъдеще. Избрахме да застанем зад Сдружението на олимпийските отбори по природни науки, защото това е отличен начин да подпомогнем и насърчим развитието на умните, даровити и талантливи деца. Техните успехи резонират в дългосрочен план върху цялото общество“, казва Веселка Вуткова, директор „Корпоративни комуникации“ в телекома.

Тази година кампанията получи огромен отзвук и към нея се присъединиха над 40 медии, фирми и организации. Специални посланици на каузата са журналистът Ива Дойчинова и носителят на четири олимпийски медала в спортната гимнастика Йордан Йовчев.

„Харесвам много промяната в акцента – подкрепа на талантливите деца в точния момент. Дарението като инвестиция на нашето ресто в подготовката и участието на олимпиади на нашите отбори по природни и математически науки е сътворяване на бъдеще“, посочва Ива Дойчинова.

Събраните средства от дарителската кампания ще се използват за подготовката и участието на младите български олимпийци в международни и балкански състезания. С тях ще се организират обучения и подготовка, лабораторни занимания, специализирана подготовка по съответните научни дисциплини, осигуряване на лектори, разработване на задачи, публикуване на задачи от предишни олимпиади.

„Операция Жълти стотинки“ на VIVACOM се превърна в традиция с очевидни ползи и допринесе силно за насърчаване на безкористното дарителство. От старта си през 2010 година „Операция Жълти стотинки“ е събрала 600 000 лв., с които са подпомогнати безвъзмездно 4 значими социални каузи.

Можете да направите дарение за Сдружението на олимпийските отбори по природни науки като изпратите SMS с текст DMS OLYMP на номер 17 777.