Овесени ядки, коприва и леко месо срещу пролетна умора

  • 16 март 2020, 19:22
  • Автор Нина Александрова
  • ЗДРАВЕ

Medium eat 2834549 1920

Пролетта е любим сезон на много хора. С настъпването й обаче постепенно идват и познатите признаци на пролетната умора. Симптомите й са известни на всички – разсеяност, отпадналост, липса на мотивация и концентрация, изтощение, постоянно желание за сън, което може да е почти непреодолимо.

Главното оръжие срещу пролетното изтощение със сигурност е правилното хранене. То трябва да е съобразено с новия сезон и със сигурност е най-добрият начин да избегнем нежеланото състояние на отпадналост. Има няколко основни храни, които може да включите в менюто си, за да останете в топ форма и през пролетта не само на духа, но и на тялото. На първо място са овесените ядки. Те са известни със славата си на здравословна закуска, но в същото време са и чудесна храна за справяне с пролетната умора. Благодарение на високото си  съдържание на белтъчини, магнезий и витамин B, те буквално ни събуждат, повишавайки многократно енергията ни. Чувството за умора е елиминирано още от сутринта.

Зеленолистни зеленчуци също са много ценно оръжие в борбата с пролетната умора. Желязото е от особена важност за производството на енергия в организма, а един от най-добрите начини да си го доставяме е да хапваме зеленолистни зеленчуци. Разнообразието им през пролетта е изключително богато. Можем

да включим в  менюто си айсберг, маруля, спанак

коприва и др. Опитвайте да хапвате зеленчуците сурови под формата на салати, които можете да овкусявате с интересни дресинги. Ако все пак решите да ги готвите, стремете се термичната обработка да е кратка.

През пролетта не бива да се лишаваме и от т.нар. храни за настроение. В менюто е препоръчително да присъстват онези, които подпомагат образуването на хормона на щастието - серотонин. Те имат витамини от групата В и Е и известните като антидепресанти селен, триптофан и фолиева киселина. В тази група спадат: ягоди, банани, цитруси, киви, боровинки. Хапвайте и бобови храни за добър тонус, като фасул, леща, грах, соя, нахут.

В менюто ни срещу пролетна умора задължително трябва да присъстват и

риба, телешки черен дроб, яйца, пуешко

и пилешко месо.

Кълновете дават мощен енергиен заряд на организма, суровите ядки ни зареждат с магнезий, а етеричните масла, витамините и минералите в подправки като риган, босилек и естрагон, тонизират организма и му помагат да се справи с неприятните симптоми на пролетната умора. Ако имате проблеми с теглото, намалете количеството на консумираната храна. Ограничете приема на мазнини от всички възможни източници. Намалете консумацията на празни калории от захар и продукти, включващи захар, например безалкохолни напитки. Ограничете алкохола. Увеличете зеленчуците и несладките плодове. Следете теглото си. Пролетта не е подходящ сезон за много нискокалорийни диети.

Увеличете физическата си активност, правете 1 час дневно това, което обичате: ако предпочитате да се разхождате – ходете пеша, ако обичате да играете футбол - възстановете практикуването на любимия спорт. Приемът на течности не трябва да спада под 1.5 – 2 литра на ден. Освен вода, добре е да се пият и плодови и зеленчукови сокове, а също и билкови чайове. Те не само поддържат оптималната хидратация на организма, но и доставят витамини и минерали.

Много добро средство

за освежаване на организма са контрастните душове

При тях се редуват обливания с гореща и хладка към студена вода, като винаги се завършва със студената вода. Започва се с по-топла вода и постепенно се намалява температурата на водата. Други средства срещу пролетна умора са сауната, масажите, ароматерапия с есенциални масла с ободряващ и тонизиращ ефект – цитрусови масла, които могат да се добавят както в специални лампи, така и във ваната за къпане.

Хранителни добавки и фитотерапия също се прилагат с успех при прояви на пролетна умора. Пчелно млечице – богато на витамини и микроелементи, то е ефикасен тоник при физическа и психическа умора. Добавки с микроелементи като желязо, манган, магнезий и мед са незаменими за виталността на организма. Женшен – американският и азиатският женшен са адаптогени, които повишават жизнеността, повишават физическата и психическата енергия. Още по-силен ефект има сибирският женшен, който не трябва да се приема повече от 60 дни. Джинджифил – има отлични детоксикиращи свойства и повишава енергията. Джинджифилът е особено полезен при хора с хранителни разстройства. Гуарана – плодовете от това растение съдържат калций, магнезий, фосфор и калий. Те повишават енергията и подобряват настроението. Годжи бери – вкусно средство за борба с пролетната умора, богато на витамини и микроелементи. Тези дребни плодове повишават виталността, настроението и съня.

Един оздравителен масаж също ще е много полезен, ще ви помогне не само да изпитате удоволствие, но и да подобрите състоянието на тялото и фигурата си. Карта за СПА център е добра идея. Опитайте да усвоите и техниките за медитация. Дори и да не успеете веднага, ще се научите да заспивате бързо.

Снимки: pixabay.com