30 минути спорт на ден правят чудеса

  • 12 юни 2020, 15:17
  • Автор Нина Александрова
  • ЗДРАВЕ

Medium sports 768430 1920

Застояването вкъщи - пред телевизора, на канапето със списание, още повече, ако то е кулинарно, както и твърде кратката дистанция от хладилника у дома, не са добри навици. Със сигурност те ни докараха излишни килограми по време на пандемията от коронавирус. Сега обаче е време отново да бъдем активни и да се възползваме от предстоящите летни месеци, за да влезем във форма.

Движението е живот, казвали древните гърци, а днес вече и децата знаят, че да спортуваш е полезно не само за тялото, но и за духа. Тичането, дългите разходки в парка или пък колоезденето, без да се натоварваме в началото много, са добри начини да запазим тонус. Спортът на открито има много ползи. В забързания делник обаче лесно намираме оправдания, за да не го правим, а

дори и една малка разходка може да ни ободри

Когато я правим редовно, може да направи чудеса.

За всеки съвременен човек времето е кът, а желанието ни денонощието да има повече от 24 часа не е новина. Като прибавим и продължителното стоене на едно място в офиса, ежедневния трафик, задачите у дома след края на работния ден, хроничната умора ни е в кърпа вързана. Затова е важно да сме активни, за да не се превърне тя в наша втора природа.

Нужна ни е дисциплина - отделяйте по 20-30 минути на ден за спорт. Гарантирано ще почувствате истинска промяна в тялото си и тя няма да е само на физическо, а и на химично ниво. Какво означава това? Ако вместо да изпиеш две дълги кафета и да проведеш един телефонен разговор - занимания, които обикновено отнемат около 30 минути, отдели това време за себе си, тялото ти ще ти се отплати подобаващо. Причината е в обмяната на веществата. Само

20 минути спорт на ден засилват метаболизма

спомагат за отделянето на повече хормони на щастието и правят съня по-спокоен (причината е, че се отделят повече от хормоните, отговарящи за спокойствието). Ако разпределиш времето си реално и честно - 20-те минути, в които се въртиш в леглото вечер и не можеш да заспиш, могат да бъдат използвани за малко спорт.

Експертите са категорични - най-трудно е началото. Затова, дайте си време и шанс, и ако днес не намерите своите минутки за спорт - не се самолинчувайте. Просто продължете да се движите и сами ще се убедите, че да бъдеш активен е най-доброто, което можете да подарите на тялото си в първите дни на лятото. Ако пък ви е много трудно в началато, спортувайте през ден, но по-продължително.

Именно сега, в началото на лятото, е моментът да практикуваш своите любими спортове на открито. И тук не говорим само за ролери или пък колело. Юни е месецът, в който

планината е приказна за разходки

Ако пък дългите преходи не са твоето любимо занимание - юни ни дава възможност да сме активни даже и ако оставим колата или градския транспорт и си наложим веднъж седмично да минаваме по-голямо разстояние в града пеша. Всичко, което ви трябва, е ясен план откъде да минете в градската джунгла и чифт удобни обувки в чантата. Ако човек се чувства по-мотивиран, може да слуша любим автор на аудиокнига или пък музика, или просто се остави за един час след работния ден в прегръдките на пешеходната разходка. Ще откриете кътчета от града, за които никога не сте знаели.

Ако все пак нямате достатъчно стимули, за да бъдете активни всеки ден, вземете си куче. Домашният любимец със сигурност ще ви накара да излизате поне два пъти дневно на разходка.

Много добър вариант е фитнесът навън. През лятото много центрове предлагат

тренировки на открито, които насищат организма с кислород

стимулират тялото да функционира по-активно и да изгаря мазнини. Спортът в компания е една добра мотивация. Ако предпочитате малки компании или спортувате сами, е време да се научите да се радвате на традиционните летни забавления.

Обикновено повечето хора бъркат жаждата с глад и вместо да отпият глътка от живителната течност, те изяждат жаждата със сандвичи. През лятото трябва да пием повече вода и да разнообразим храненето с храни с високо съдържание на живителната течност. На първо място това са плодовете. Например

динята се състои от 90% вода, а също съдържа витамини и минерали

С високо съдържание на вода са и ягодите, пъпешите, боровинките, малините и къпините.

Подходящи храни през лятото са рибата, морските дарове и птичето месо и други храни, богати на Омега 3 и Омега 6 мастни киселини. Препоръчителни са и продуктите, богати на антиоксиданти. Те укрепват имунната система и я правят устойчива на вируси и инфекции. Източници на тези вещества са зеле, броколи, лук. И най-важното правило е да се храним бавно, защото така допринасяме за доброто храносмилане и засищането на организма с по-малко количество храна.

Не бива да забравяте, че липсата на физическа активност е пагубна за метаболизма и за здравето като цяло. Според вестник „Ню Йорк Таймс“ изследване, проведено в биомедицинския изследователски център „Пенингтън“, показва, че само един ден, прекаран в прекомерно седене, може да предизвика 40-процентов спад в способността на инсулина да усвоява глюкозата и да намали с една трета скоростта, с която тялото изгаря калории. Освен че е изключително неблагоприятно за обмяната на веществата, седенето може да е направо смъртоносно. Изследвания са доказали, че продължителното седене на едно място повишава риска от диабет тип 2, от сърдечни болести и някои видове рак.

Затова бъдете активни и измисляйте нови приключения всеки ден. Може да посетите зоопарка, да пуснете хвърчило, да организирате пикник с приятели или барбекю, да пътувате по-често, да станете доброволци за добра кауза, да отидете на караоке и др.

Комбинирайте тренировките със забавление – запишете се на курс по танци или започнете да практикувате йога. Така ще поддържате добра форма, ще горите калории и ще се наслаждавате на активността си, без да се мъчите във фитнеса. „Не съм спортна натура“ отдавна не е извинение да си стоите вкъщи и да бездействате. В крайна сметка мястото на спортния ви екип не е в гардероба. За това не се колебайте – обличайте анцузите и нахлузвайте маратонките. Време е да избягате от рутината.