Хората гледат „Стани богат“, защото има глад за умен формат

  • 15 април 2018, 23:00
  • Автор Антоанета Петева
  • ИНТЕРВЮ

Medium cgm 4870

Актьорът Михаил Билалов е известен на всеки българин. Няма човек, който да не го познава, след като изигра мафиота Джаро в сериала „Под прикритие“. Лентата се превърна в хит за отрицателно време и прикова пред малкия екран стотици хиляди българи.

От началото на месеца Михаил Билалов се впусна в ново предизвикателство – седна в стола на водещ на световния формат „Стани богат“, който обществената телевизия започна да излъчва по БНТ1. Форматът и водещият приковаха пред телевизорите хиляди зрители.

Самият Билалов е роден на 19 май 1965 г. в Русе, но е израснал в Бургас. През 1989 година завършва ВИТИЗ „Кръстьо Сарафов“ със специалност актьорско майсторство в класа на професор Николай Люцканов. През 1994 г. получава „Аскеер“ за изгряваща звезда за ролята си в постановката „Мадам Бътерфлай“. След това заминава за Франция, където се установява и живее дълги години. Работи там като ландшафтен архитект. Завръща се пред българската публика в края на 2009 г. с постановката „Козата или коя е Силвия“, а няколко години по-късно вече е известен в цяла България с ролята си на мафиота Джаро в сериала „Под прикритие“.

- Г-н Билалов, „Стани богат“ стартира в ефира на БНТ1 при голям зрителски интерес. Очаквахте ли Вие и екипът на предаването толкова зрители и коментари?

- Силният зрителски интерес показва острата липса на този телевизионен жанр през последните години. Приятното е, че такива формати намират най-подходящия ефир – този на обществената телевизия, която има умна аудитория и добри традиции още от „Минута е много“.

- Преди старта на „Стани богат“ от БНТ обявиха, че над 3000 души са се записали. Колко вече са хората, които искат да премерят знанията си?

- Броят на кандидатите расте с часове, като след всяко излъчено предаване се записват между 20 и 50 нови кандидати. До момента на разговора ни те са  вече около пет хиляди.

- Влязохте в ново аплоа, как се чувствате като водещ на „умно предаване за умни хора“, както определи проекта шефът на БНТ Константин Каменаров? На фона на риалитата и развлекателните проекти на телевизиите по принцип, какво е Вашето наблюдение – защо има глад за подобен формат?

- Хищническото поведение на познатите телевизионни формати започва да отблъсква. Чарът е в мярата и умението да поддържаш стандарта. В „Стани богат“ се чувствам на място. Голямата магия на това предаване е, че има рядкото качество да бъде едновременно обществено полезно, чрез новите знания и интересните въпроси, и силно увлекателно, чрез личните истории и характерите на участниците и индивидуалната „връзка“ на всеки от тях с играта. Различните професионални битности са способни да надграждат константно, но само когато имаш утвърдени критерии за работа.

- Участниците в предаването са хора с разностранни интереси. Това ли е човекът на XXI век – търсещ знания и работещ върху уменията си в различни направления, а не тясно профилиран?

- За да си успешен в тази велика игра, трябва да си активно търсещ, да си изкушен да надникваш в различни професии и житейски сфери. „Стани богат“ изисква не просто много знания, но и увереност в тях. Виждам, че доста от участниците лесно започват да се съмняват в себе си.

Много е важно за всеки участник да намира ключовете към всеки въпрос, а за това се изисква концентрация и въображение. Живеем в забързани времена и хората бързат. Но, както беше казал Далчев, богатите на събития епохи ни пречат да се вдълбочаваме. А колкото по-спокойно и уверено застанеш на стола на богатството, толкова по-голям шанс имаш да стигнеш високо.

- Кой е водещият мотив, според Вас, за участниците в играта – да премерят знанията си или да спечелят някаква сума пари?

- С всеки участник пътуването е ново и различно. Освен знания, те разкриват и едно много симпатично любопитство към живота. Бързо усещам потенциала и целта ми е да удължа това пътуване, надявам се скоро и до 15-ия въпрос. 100 000 лева са изкушение за всеки. Защо да не искаш да ги спечелиш честно и почтено? Но и това да предизвикаш себе си на нова територия също е печалба, в друг смисъл. Хубавото е, че мнозина идват не само заради наградите, а преди всичко, за да преживеят емоцията от тази велика игра, без значение къде ще ги отведе. Това са участниците, склонни да рискуват всичко, за да стигнат до края.

- Обсъждате ли заедно с екипа на предаването какви въпроси да се включат в играта? Изключени ли са въпроси, които досега са задавани в предишни издания на българския формат „Стани богат“? Колко въпроса са подготвени за участниците?

- Въпросите са най-голямата тайна в предаването. Никой от екипа, освен главния редактор и ръководителя на групата, съставяща въпросите, няма представа какви ще бъдат въпросите и на кой участник ще се паднат.

Въпроси, минали в предаването, не се използват отново, но именно заради това се архивират. Всеки може да дава идеи, тъй като въпросите покриват всички сфери на познанието. Но никой не знае дали идеята му ще се превърне във въпрос, нито кога би минал този въпрос.

- „Стани богат“ се излъчва на „гърба“ на централните новинарски емисии на двете големи частни телевизии. Какво показват цифрите, колко зрители избират да гледат играта?

- Ако ме питате за рейтинги, доста са добри. Не съм специалист, но тенденцията е положителна. За мен обаче са ценни младите хора и ветрилото на зрителския интерес трябва да се разтвори широко към всички възрасти. Надявам се скоро да чуя, че новинарските емисии са на „гърба“ на „Стани богат“.