Готвят протест за спасяванетона жп гарата в Горни Дъбник

  • 16 февруари 2016, 15:22
  • Default profile Автор Kmeta.bg
Medium 2e0aed68 3e09 0e30

Пресконференция, с апел за съдействие от медиите, дадоха в прескуба на БТА – Плевен членове на инициативния комитет за спасяване на жп гара Горни Дъбник. Участваха Петко Горанов от комитета, Йоланда Костова, Павлин Павлов и кметът на селото, Николина Горанова.


„В последните 10 години на три пъти е предлагано закриване на жп гарата. Сега НКЖИ предлага да стане спирка, тоест да няма чакалня и хората да чакат на открито. Предполагам, че, закривайки гарата, компанията ще я остави да се разсипе, за да си спести средства за поддръжка. ЖП гарата е необходима за селото и жителите са възмутени, питат „Защо? Каква е причината само нашата гара да бъде постоянно под критиките на НКЖИ, мигар само тя е на такова лошо положение”. От компанията казват, че тя е в лошо икономическо състояние. Но експерти, запознати със ситуацията твърдят, че в такова положение са 98% от гарите в страната. Тогава? Да ги закрием всички и изобщо да няма БДЖ”, запита реторично кметът Горанова.


Председателят на инициативния комитет, Петко Горанов, изреди поводите, причините и обектите, заради които гарата в Горни Дъбник е доказано необходима, защото има много пътници. Сред тях са масово посещаваният за риболов и спорт язовир „Горни Дъбник”, гостуванията на финландски делегации и туристи, тъй като точно тук, по време на Руско-турската война от 1877-78 г. е станало бойното кръщение на финската армия – всяка година идват хора от Финландия, които са създали комитет, да отдадат почит и преклонение към предците си,
„Защо Горни Дъбник да стане следващото село със затихващи функции? Тук има две зърнобази и база на „Държавен резерв”. Нямаме начална спирка за връзка с града, общината и областта”, заяви Петко Горанов.


Ето защо на 17 февруари от 10 часа се организира масов протест, в който освен жители на Горни Дъбник ще се включат съпричастни с вълненията им хора от Крушовица и Писарово. В подписката също са се включили хора от други населени места, отбелязаха инициаторите.


Павлин Павлов информира, че гарата е на повече от 80 години, с голяма площ е и изградените бази и предприятия са построени именно заради съществуването на гарата, а не обратното. Слухове твърдят, че началник от системата на БДЖ обещал, че преди да се пенсионира ще я закрие. Други мълви, стигнали до горнодъбничани, са за апетити за продажба на стрелките, на релсите, или за обслужване на зърнобазите само с автотранспорт. 


Един от аргументите на БДЖ е, че няма товаро-разтоварна дейност. Да, на времето на нашата жп гара са товарени по 20-30 вагона на ден. Но питаме ние в коя гара сега има товаро-разтоварна дейност? Дори на големите гари няма товари, защото няма производство, заключи Павлов.


Още новини от Плевен и региона вижте ТУК.


Гласувайте в конкурса "Кмет на месеца" ТУК.