ЖП мост близо до границата с Турция - любимата „хранилка” на ДАИ

  • 31 март 2016, 18:09
  • Default profile Автор Kmeta.bg
Medium 52a56a077d950

„Петата бариера”. Така се нарича на жаргона на митничари, гранични полицаи и други държавни служители край браздата с Турция жп мост над АМ „Марица”. Аналогията с трите бариери през които трябва да се мине, за да се прекоси целия граничен пункт Капитан Андреево никак не е случайна.


Това е любимото място за засада на служителите на ДАИ. Тук на няколко километра от граничния пункт редовно се спират тировете. Мостът е избран за да пази служителите от жаркото слънце през лятото и от дъжд и сняг, когато времето е лошо.


Тук почти няма шофьор на тир, който да не е бил спиран. Любимците са турските шофьори. Защото карат не дисциплинирани  и са склонни да дават рушвети. Без обяснения, с предварително приготвени суми.


В зависимост от нарушенията рушветите за тежък камион започват от 100 и достигат до 300 евро.


Турските камиони са редовно с претоварени оси. Затова са любимците на служителите. Не особено тежко нарушение, което не създава пряка опасност за ПТП. Но 100 евро са си 100 евро.


Има и разграничение заради жизнения стандарт. За българските шофьори сумите са същите, само че в левове. Един вид извратен протекционизъм над родните фирми.


Така говорят не някой друг, а митничарите. При това със завист. Защото митичната „Пета бариера” според тях конкурири по събрани рушвети останалите три, които са вътре в пункта.


Освен това събраните пари от цялата смяна митничари се делят на 15-20 души. Дава се на шефовете, те се отчитат нагоре по веригата. Това твърдят митничари с дъргогодишен опит. При ДАИ работата била още по-сладка. Хиляди евро на смяна се делят между двама служители, като се оставя по нещо и за началството в Хасково. На калпак от ДАИ се пада 5-6 пъти по-висок рушвет, отколкото на митничар. Това твърдят естествено вече бивши служители.


Митични са и сумите, за назначение в ДАИ. Обикновено те започват от 50 хиляди лева за да влезеш в системата. Пак според граничната митология се „инвестицията” се връща след 10-я месец на работа. Текучеството обаче е голямо. Службата е силно проветрива.


Покрай скандала с ДАИ в страната стана ясно, че последният временен началник на ДАИ в Хасково Радослав Тошев е подал оставка преди повече от седмица. Той е син на бившия главен редактор на всекидневниците „Труд” и вече неизлизащия „Преса” Тошо Тошев. Радослав Тошев се оттеглил по лични причини, десетина дни  преди да се разрази бурята в ДАИ в цялата страна. Тошев беше назначен на 21 февруари и не изкара само месец на инфарктния пост.