Кандидат-чиновници масово избягват е-заявления за работа

  • 14 септември 2020, 09:05
  • Mini %d0%b8%d0%b3%d0%bb%d0%b8%d0%ba%d0%b0 Автор Иглика Горанова
Medium glenn carstens peters npxxwgq33zq unsplash

Електронните услуги у нас не са предпочитан вариант за кандидатстване за работа, включително и по време на пандемия. Това показва справка на 28 министерства и други големи централни администрации в периода 01. 01. 2020г. - 30.06. 2020 г., изискана по Закона за достъп до информация. 

От 2536 заявления за участие, по електронен път са подадени 139 заявления, което представлява 5,48% от общо всички кандидати. В този период са проведени конкурси за заемане на общо 284 щатни бройки. В конкурсите са участвали общо 2536 души, показват още данните.

"Причината да са малко заявките по електронен път е, че много от хората не знаят, че има такава услуга", коментира пред Kmeta.bg Снежана Димитрова, зам.председател на Управителния съвет на Професионалното обединение на държавните служители. Според нея администрацията прави хубави неща, но поради липса на разгласа те не стигат до хората. 

Наредбата за провеждане на конкурсите и подбора при мобилност на държавни служители предвижда възможност документите за участие да се подават по електронен път, като в този случай заявлението и декларацията следва да бъдат подписани от кандидата с електронен подпис.

От представената по реда на ЗДОИ информация, Министерството на регионалното развитие и благоустройството се очертава като безапелационен лидер с най-голям брой подадени заявления по електронен път.

За периода 01.01.2020 – 30.06.2020 г. министерството е провело 31 конкурса. В конкурсите са участвали общо 220 кандидати. От подадените 220 заявления общо 28 са подадени по електронен път с електронен подпис. Подадените заявления с електронен подпис представляват 12,72% от всички подадени заявления.