Над 250 000 превозни средства минаха по Дунав мост 2 за шест месеца

  • 23 декември 2013, 09:44
  • Default profile Автор Kmeta.bg
Medium 52b7f1b7bcbde

Според инж. Владимир Андреев, който е изпълнителен директор на смесеното българо-румънско дружество "Дунав мост Видин-Калафат", очакванията за пътникопотока по съоръжението над реката са надминати


- Г-н Андреев, оправдават ли се прогнозите за натоварване на новия мост на Дунав между Видин и Калафат?


- Мостът между Видин и Калафат бе открит на 14 юни 2013 година, или преди малко повече от 6 месеца. Досега по него в двете посоки преминаха над 250 000 моторни превозни средства. Става въпрос за леки автомобили, микробуси, лекотоварни, автобуси и ТИР-ове. Не се отчитат преминалите по моста пеша и с велосипеди. Съоръжението има алеи за пешеходци и за движение с колелета.


- Цифрата от четвърт милион близо ли е до прогнозната?


- Надхвърля я. Според прогнозите, които министерството на транспорта е правило в началото, за да обоснове необходимостта от мост на това място в българския участък на реката, през първата година трябва да преминат 415 000 превозни средства. Ако темпото се запази, то за тази една година очакваната цифра ще бъде надмината.


- Дневно какво количество автомобили преминават?


- Различно. Седмично броят им е около 9000 и се очертава като постоянна величина. Сега в дните преди Коледа броят на излизащите от страната ни тежки камиони намалява, но това е нормално. В Централна и Западна Европа празнуват, много от фирмите са затворени. Потокът ще се увеличи след Нова година.


- Нормално ли се преминава по моста, след като стана известно, че по пътното платно са се появили нагъвания и дупки?


- В момента се преминава абсолютно без проблеми. Всички дефекти по пътното платно, които се появиха през октомври, вече са отстранени. Те обаче се отнасяха само до асфалтовото покритие и нямаха нищо общо със сигурността на съоръжението.


- Кой отстрани появилите се дефекти?


- Испанската фирма "Еф Си Си", която построи моста. Според договора, тя остава една година след пускането му в експлоатация, за да отстранява такива непредвидени дефекти. През октомври тя направи изрязване на участъците с ронене на асфалта и ги асфалтира отново. Ремонтът стана за нейна сметка. През това време движението по моста не бе спирано.


- Тя още ли е на площадката?


- Да, на място още са и фургоните, в които се бе настанила в началото на строежа. Всички са по местата си - дори мениджърите. Преди Коледа повечето от тях си заминаха за Испания, но след Нова година отново ще се върнат.


- Някои медии - румънски и европейски, побързаха да обявят, че мостът не е построен здраво и има опасност от срутване. Заради него бе затворен фериботът Видин-Калафат и намалена значително работата на ферибота в Оряхово. Дали твърденията за некачествен строеж не са провокация от страна на недоволните от новата ситуация?


- Не. Дефектите по пътното платно си бяха реални и фирмата ги отстрани. Всичко друго не отговаря на истината. Шофьорите предпочитат да минават по моста, отколкото да губят по 3-4 часа за изчакване на ферибота.


- Има ли разлика в броя на преминалите превозни средства през гратисния период и след него?


- Има разлика в броя на превозните средства от Видин и Калафат преминали на другата страна. Когато нямаше такси, от Видин тръгваха по 5 автобуса на ден. Сега линията се покрива само с един автобус на ден. За товарните коли таксите не оказаха влияние. Те остават по 37 евро.


- Има предложения за освобождаване на жителите на Видин и област Долж от такси или за намаляването им. Очаквате ли това да стане?


- Таксите, които се заплащат за преминаване, са определени въз основа на споразумение между правителствата на България и Румъния. Те вземат отношение по тях. Нашето дружество няма такива правомощия. Възможно е да се намалят, но трябва да се знае, че в споразумението е предвидено изплащането на инвестицията за моста да става чрез събирането на тези такси. Те не са високи. Преди за преминаване на ТИР с ферибот са се вземали по 79 евро.


- Защо през моста не се движат влакове?


- Те могат да се движат, ако има товари, за което се прави предварителна заявка. Но техническа възможност за движение на влаковете има. Те могат да тръгнат веднага

Гласувайте за Конкурс "Кмет на месеца" за юли на тема "Спортно лято" ТУК!