Новата транспортна схема е стрес за Бургас, но посоката е вярна, убеден е Димитър Николов

  • 26 февруари 2016, 12:18
  • Default profile Автор Kmeta.bg
Medium 57786714 8ac9 6ddf

Кметът на Бургас Димитър Николов използва трибуната на една от социалните мрежи и се обърна към своите съграждани във връзка с ремонтните дейности по новата транспортна схема в града. Николов се извинява за причинените неудобства, но изтъква, че това е за доброто на града.


Ето и цялото обръщение на кмета:


"Въвеждането на новата транспортна схема със сигурност е стрес за града. Знам- мерките са непопулярни и засягат най- вече водачите на автомобили. Аз самият съм водач и чакам на същите светофари, на които и вие чакате.


Знам, че темата предизвиква разделение. И няма как да е иначе. Нови правила не се въвеждат лесно. Дори когато трябва да оправим малко междублоково пространство хората са разделени. Едните искат паркинг, другите – пейки, третите спортно игрище, а четвъртите детска площадка. А камо ли за такава огромна промяна в града с нови правила.


Шок е, но няма как да се удовлетворят желанията на всички. Само преди няколко години всички бяха шокирани и от синята зона. Но сами се убедихте, че тя създаде ред в града. Поставянето на всяка една пешеходна пътека също предизвиква недоволство сред водачите на автомобили. Но пък все по- често Бургас вече се дава за пример, като град, в който се спира на пешеходни пътеки.


Решението е непопулярно и ми носи негативи, но е отговорно. Защото има червени линии, които не могат да се пристъпят. И едната от тях е безопасността.


Ако не наложим нови правила сега, след няколко години градът ни тотално ще е блокиран от коли. А статистиката за пътните инциденти ще е още по- стряскаща.


Когато през 70- те години на миналия век са правени основните улици и булеварди в града е имало 21 000 автомобила. Сега, при същите улици, регистрираните са вече са 208 670. Няма как да съборим сгради, за да увеличим габаритите на улиците. Няма как за 208 000 коли да има 208 000 паркоместа и бързоскоростни пътни платна, по които да се придвижим максимално бързо с автомобила си.


Или продължаваме със задръстванията и дишаме все повече автомобилни газове, или правим Бургас по- подходящото място за пешеходци и ползвателите на градския транспорт.


Към водачите на автомобили: Да, придвижването в града ще е по- бавно и с не повече от 35 км/ч. Но пък всички сме наясно, че при такава скорост е почти невъзможно да има смъртни случаи при катастрофа.


И да, светофарите са повече и ни бавят, но по- добре много светофари, отколкото много блъснати пешеходци.Ще трябва да се съобразяваме с повече пешеходни пътеки и бързата автобусна линия. За да стигнем до работа ще трябва да излизаме по- рано. Но пък близките ни, които ще изберат градския транспорт ще стигат до желаното място много по- бързо, безопасно и комфортно. И ще има повече сигурност на пътя.


На следващ етап ще има и други непопулярни мерки. В жилищни зони, където живеят много хора и има регистрирани пътни инциденти ще се забрани шофирането със скорост над 25 км/ч. Все повече малки улички в централна градска част ще се превръщат в пешеходни."


Още новини от Перник и региона вижте ТУК.


Гласувайте в конкурса "Кмет на месеца" ТУК.