Образованието трябва да е основна тема за кметовете

  • 27 май 2014, 04:44
  • Default profile Автор Kmeta.bg
Medium 52a86acf31ff2

Порталът на българските общини Kmeta.bg даде старт на третото издание на конкурса "Кмет на месеца", а през май избрахме темата "Добрите практики и иновации в българското образование".


Номинирахме кмета на Дупница Методи Чимев заради ангажираността на местната администрация да подобри материалната училищна база.


Традиционно екипът на Kmeta.bg търси за коментар номинираните градоначалници, за да разкажат повече за дейността си.


По думите на Методи Чимев образованието трябва да е сред основните приоритети в работата на местните управници.


- Г-н Чимев, как оценявате номинацията Ви в конкурса на Kmeta.bg "Кмет на месеца"?


- Признавам, че бях изненадан. Един кмет има много ангажименти и отговорности и когато разбере, че някое от направените от него неща е оценено, се ласкае.


- Темата на на конкурса този месец е "Добрите практики и иновации в българското образование". Смятате ли, че тя може да повлияе положително върху образователната система, като мотивира градоначалниците да полагат усилия в тази сфера?


- Колкото и шаблонно да звучи, образованието е дейност, делегирана от държавата и кметът има сериозен ангажимент в посока комуникация с директори, отговаря за материална база, тоест - кметовете винаги са стояли в същността на проблема с образованието. Реинтеграцията или отблъскването и неприсъствието на определени групи от образователния процес неминуемо е проблем на всеки кмет. Надявам се, че тази тема на конкурса помага в решаването на проблема.


Тревогите, които има един кмет не са никак малко, но образованието и нашето подрастващо поколение са бъдещето на България. За мен това е една от основните теми.


- Какво прави община Дупница, за да се намали броят на отпадналите от образователната система деца? Какво е направено, за да бъдат стимулирани децата да ходят с желание на училище?


- Истината е, че за да има някакъв резултат подобно начинание посоката е освен ниво на самия образователен процес, така и състоянието на базата, в която се обучават децата. В тази посока община Дупница има много сериозни резултати. Няма учебно заведение, което да не е било облагородено. С помощта на пари от ЕС всички училища са санирани. Подобрен е и не само външният вид, но и оборудването на учебните стаи. Това, ако не друго, поне създава уют и предполага присъствие на нашите деца.


- Как беше приет проектът "Образовани и успешни" от участвалите в него родители, ученици и учители? Смятате ли, че проектът даде положителни резултати и показаха ли се болните места на образованието в общината?


- Тук категорично ще кажа, че ефект има и той не е малък. Тук бройката на върнатите към образователната система не е толкова важна, но мога да споделя, че в резултат на този проект имаме 21 ученика от целеви групи, които се реинтегрираха. Ефектът определено е положителен и сам по себе си води други и положителни последствия. Бих посъветвал не само колеги кметове, но и директори на учебни заведения, ако имат възможност да го правят.


- Каква според Вас е причината много деца от страната да обърнат гръб на класната стая още в начален етап на образование?


- Основната причина, която беше изтъквана в процеса на подготовка по този проект, това са материални затруднения. Колкото и да не ми се иска да призная, като ценност образованието в последните години започна да губи същност в последните години. Факт е.


Нивото на образованието определено се промени, но истината е, че не бива да го констатираме и да не правим нищо в посока промяна на това отношение на подрастващите.


*Гласувайте в конкурса "Кмет на месеца" на www.kmet.kmeta.bg