Работим върху онлайн връзка между КАТ и Столичната община

  • 06 декември 2013, 06:31
  • Default profile Автор Kmeta.bg
Medium 52a5fe23b36ab

Г-н Барбалов, един от приоритетите на общинския бюджет за следващата година е екологията. За какво са определени парите?


Средствата отделени за екология, са за Завода за механично и биологично третиране на отпадъците и изобщо за целия набор задачи, свързани с този проект. За целта са предвидени 130 млн. лева предвидени в капиталовата програма. Другият значителен разход е за канализация – 97 млн. лева.


А за инфраструктурни проекти, колко са определените средства?


Основният инфраструктурен проект - строителство, ремонти и реконструкция на основни пътища в общината, започва да се изпълнява догодина. За него са отделени почти 60 млн. лева. Метрото е с почти 100 млн.лева. Имаме предвидени средства за подвижен състав в градския транспорт. Договорът за новите трамваи е подписан и първият трамвай от тази доставка вече е в София. Част от метровлаковете също са доставени. Надявам се скоро да приключи и процедурата за избор на доставчик на автобуси.


Вицепремиерът Зинаида Златанова, каза преди седмица, че в оперативна програма „Транспорт” няма пари за третия лъч на метрото. Вие, какво мислите по въпроса?


Това, за което говори вицепремиерът Златанова касае един бъдещ период, това е следващата линия на подземната железница. А в момента, в бюджета за 2014 г. е осигурено финансирането за отсечките до Летището и до Бизнес парка. Имаме и готовност да продължим строителството по бул. „Черни връх” с една станция, така че, да постигнем по-голямо покритие в този район. А следващата линия, като направление свързва района по Ботевградското шосе с Овча купел, като трасето минава през центъра на града. За нея, все още, не е осигурено финансиране. Надявам се, това да се случи на един по-късен етап.


Възможно ли е, общината да строи без еврофинансиране?


Ако няма еврофинансиране, общината със сигурност не може да си позволи подобна сума за строителство. Аз, все пак, се надявам, че ще се осигурят средства от ЕС, още повече, че този проект е един от най-успешните. Има много добро разбиране и посрещане от страна на Еврокомисията. А и софиянци и гости на София възприемат положително тази инвестиция. Надявам се, че правителството ще направи всичко възможно, средствата за строителството на третия лъч да бъдат набавени. Ако не, за целия метродиаметър, то поне за основната част от него.


Ще успеете ли да съберете данъка за превозните средства, след промените в Закона за местните данъци и такси? Какви ще са приходите - по-големи или по-малки?


Очакваме по-големи приходи, основно заради по-добрата събираемост, защото вече има установена връзка с регистрите на техническите прегледи. Предложили сме на министъра на вътрешните работи да направим обща работна група, за да се изгради и онлайн връзка между общината и КАТ, така че да има обмен между двете бази с данни. А, що се отнася до събираемостта, ще направим всичко възможно, да постигнем максимума. Внесох в Столичния общински съвет две предложения за изменения на наредби – едната касае данъците, другата таксите. В измененията на Закона за местните данъци и такси беше определен диапазон, в който общинските съвети могат да решават, какъв да е дължимият данък от собствениците на МПС-та, които не отговарят на необходимите евростандарти, но имат катализатор, като отстъпката е между 20% и 40%. Предложих максималната отстъпка от 40%. Така че, за тези хора ще има увеличение, но то ще е минимално. Другото ми предложение касае хората с увреждания, които досега не дължаха данък МПС. Издаваше им се една бележка, в която пише, че автомобилът е регистриран на името на инвалид, за да нямат проблем при минаването на технически преглед. Тази услуга се плащаше 5 лева,но сега предлагам да отпадне. Това няма да е голям разход за общината.


А такса смет?


Не предлагаме намаление на такса смет, тъй като от 2015 г. законът предвижда значителна промяна в начина, по който тя ще се изчислява. За целта трябва да се създаде работна група от Министерския съвет, сдружението на общините, за да се разработи до 30 юни основополагащ документ, в който ще се регламентира, как ще се изготвят план-сметките на общините, свързани със сметосъбирането. Ние сме готови да участваме, като община с всички експертизи и анализи, които сме правили. Върху тази тема ще работим през следващите месеци.