С "Моята професия, моето бъдеще" студентите влизат в реална бизнес среда

  • 28 май 2020, 11:29
  • Default profile Автор Дарина Михалева
Medium %d0%93%d0%b0%d0%bb%d0%b8%d0%bd%d0%b0 %d0%94%d0%b8%d0%bc%d0%b8%d1%82%d1%80%d0%be%d0%b2%d0%b0

NOVA Broadcasting Group е сред партньорите на кампанията "Моята професия, моето бъдеще". Инициативата на Портала на българските общини Kmeta.bg дава възможност на креативни студенти да разработят проект по тема, зададена от 9 големи компании. Срокът за изпращане на проектите на специално създадената за целта платформа е 14 юни 2020 г. включително. Жури от компаниите ще оцени проектите. А деветте най-добри разработки по всяко от направленията ще получат награда от по 2000 лева. Така младежите ще си разделят награден фонд от общо 18 000 лева. Как да участват студентите в кампанията - вижте ТУК. Как "Моята професия, моето бъдеще" ще помогне за по-близкия контакт между младите и инициативни специалисти и бизнеса, разговаряме с Галина Димитрова, HR Manager NOVA Broadcasting Group. Младежите могат да разработят за Нова тв проект "Цялостна стратегия за развитие и популяризиране на най-голямата социално отговорна инициатива на Нова Броудкастинг Груп – „ПРОМЯНАТА"".

- Какви са ползите за бизнеса от кампания като "Моята професия - моето бъдеще"?

- Кампании като „Моята професия – моето бъдеще“ са изключително ценни, защото скъсяват дистанцията между младите професионалисти и работодателите. Те свързват бизнеса с подходящите кандидати по креативен начин, който носи позитиви и за двете страни. Студентите получават поле за изява в реални бизнес ситуации, докато трупат ценен опит с фирмите, представляващи интерес за бъдещето им професионално развитие. От друга страна бизнесът влиза в директен диалог с потенциални кадри, като получава и възможността за проверка на нивото и качествата им на практика.

- Трябва ли по-тясна връзка между университетите, подготвяните от тях кадри и бизнеса? В каква посока?

- Да, абсолютно е необходима добра връзка между университетите и бизнеса. Кампании с подобна насоченост са прекрасен начин за създаване на двустранно сътрудничество, от което индустрията и академичните среди имат полза в дългосрочен план. В зависимост от нуждите на бизнеса, университетите могат да оптимизират предлаганите специалности към актуалното търсене на кадри в различните браншове. Бизнесът от своя страна ще може да популяризира дейността си, както и да получи достъп до талантливи и добре подготвени специалисти, които бързо да навлязат в спецификата на работата.

- През последните години бизнесът във всички сектори се оплаква от липсата на кадри. Как по-лесно талантливи млади специалисти да бъдат открити от бизнеса у нас?

- Има няколко начина, чрез които млади професионалисти могат да достигнат до желания работодател. В последно време кариерните форуми се доказват като една от добрите опции за свързване на бизнеси от различни сектори със заинтересовани кадри. Друг полезен начин би могъл да бъде взаимодействието на индустрията с университетите, изразяващо се в популяризиране на дните на отворени врати, организиране на съвместни инициативи и лекции на хора от бизнеса по релевантни теми. Промяна в учебните планове, в които да влизат часове с практически насоки как младите специалисти могат да си намерят работа в България, също би допринесла за улесняване на видимостта им.

Какви са темите на 9-те проекта, които студентите могат да разработят до 14 юни, още за компаниите партньори и условията за участие в националната кампания на Kmeta.bg "Моята професия, моето бъдеще" - вижте ТУК.