Трябва да се закупи техника за училищата, които нямат такава

  • 29 юли 2020, 14:33
  • Mini %d0%b8%d0%b3%d0%bb%d0%b8%d0%ba%d0%b0 Автор Иглика Горанова
Medium %d0%ba%d1%80%d0%b0%d1%81%d0%b8%d0%bc%d0%b8%d1%80%d0%b0 %d0%94%d0%b8%d0%bc%d0%b8%d1%82%d1%80%d0%be%d0%b2%d0%b0

Проблемът с дигиталното образование в училище като нашето, в което всички деца са от ромски произход, не е в липсата на технически устройства, защото от дарителски кампании ние успяхме да осигурим 120 такива, а в умението да се работи с тях. Така коментира пред Kmeta.bg трудностите пред дигиталното образование Красимира Димитрова, директор на ОУ „Генерал Кацаров“ в с. Христо Даново, община Карлово. Димитрова уточни, че училището е иновативно, но не в областта на технологиите, а в изучаването на български език. За да бъде обогатен речника на децата, те изучават в малките класове български език с музика и музикални игри. Имаме напредък по тази иновация, но ще мерим резултатите на външното оценяване, каза Димитрова.

Тя добави, че учителите са се справили отлично с дигиталното образование, защото всички имат уменията да работят с различни платформи. Освен това МОН е дало достъп до библиотеки и разработени уроци. Проблемът е, че в този тип училища се преподава по различен начин. Част от родителите не са получили образование и не могат да бъдат в помощ на децата си. Затова с учениците, които не могат да се справят с влизането в платформите, е работено на хартия. Образователен медиатор е бил посредник между учителите и учениците.

Планираме още в началото на учебната година да обучим децата от пети, шести и седми клас как да се регистрират в платформите, каза Димитрова. Тя допълни, че не може да каже отсега как ще се договоря доставката на интернет, защото от март до края на юни т.г. дарител е осигурил точка на достъп. Ако не се намери дарител за новата учебна година, училището има готовност да плати за интернет, защото има реализирани икономии от издръжка.

Притесненията ми са, че учениците в начален курс трудно ще бъдат обучавани по този начин, каза Димитрова. Тя допълни, че всички деца, които са завършили седми клас, са се записали да учат средно образование. Димитрова добави, че има и училища, които не могат да си позволят закупуване на устройства и затова би било добре МОН да помисли за подпомагане при закупуването или доставка на необходим брой устройства за тях.