Уеб приложение показва свободните легла за пациенти с COVID-19

  • 16 ноември 2020, 15:44
  • Default profile Автор Kmeta.bg
Medium bolnica vidin 02

Вече почти две седмици функционира електронна система, която показва постоянно на диспечерите в Центъра за спешна медицинска помощ в Русе свободните легла за лечение на пациенти с COVID-19 в болниците от региона. Уеб базираното приложение отговаря на най-високите критерии за информационна сигурност, а при постъпване или изписване на пациент с коронавирусна инфекция от съответната болница имат ангажимент да нанесат промяната. На практика дигиталната система работи по 24 часа 7 дни в седмицата, като по този начин спестява ценно време както за пациентите, така и за спешните екипи, които във всеки един момент знаят къде могат да закарат пациент, нуждаещ се от хоспитализация. Освен това програмата предоставя възможност да се проследи и натовареността на леглата за интензивни грижи. При необходимост може да бъде променян първоначално зададения леглови капацитет и дори да се добавят нови болници и това само с няколко операции, отнемащи на администратора не повече от 5 минути. 

Решението за създаването на подобен софтуер беше взето на 5 ноември от Областния оперативен щаб, а от 6-и софтуерът вече функционира.

Приложението беше разработено буквално в рамките на един ден и е предоставено напълно безвъзмездно за ползване от основателя и собственик на Гейт.БГ - Владислав Симчев. В тази връзка той беше удостоен с грамота на областния управител Галин Григоров.

Необходимо е да бъде отбелязано, че преди да влезе в употреба онлайн системата, то от Областния оперативен щаб използваха други комуникационни канали за извършване на координация между съответните институции. Сред тях бяха Viber, както и някои споделени услуги на Google. И към момента ръководството на Областна администрация-Русе осъществява постоянен контрол и непрекъснато следи ситуацията с разпространението на коронавирусната инфекция и наличните свободни легла.

Не само дотук обаче свършват дигиталните решения по време на COVID-кризата, създадени по идея и със съдействието на Областната управа. В случай на необходимост са осигурени два напълно независими комуникационни канала за видео и аудио връзка. Капацитетът на единия от тях е приблизително 30 души, а другият предоставя възможност за виртуално събиране на до 100 човека. Използваните платформи са BigBlueButton и Zoom, като за първата техническо съдействие беше оказано и от Русенския университет. Припомняме, че миналия четвъртък именно от Зала 1 на Областна администрация се проведе обучение на общопрактикуващите лекари в региона относно най-новите тенденции при диагностицирането и лечението на COVID-19.

Областна администрация-Русе беше и сред първите в страната, които въведоха система за електронно управление. При необходимост е създадена организация за моментално дублиране на информацията, така че в случай на срив в системите да няма загуба на данни и те да продължат да функционират безпроблемно.