Враца остава зелен град с еко транспрот

  • 14 март 2019, 16:29
  • Default profile Автор Петя Валентинова
Medium dsc02636

Враца не само запазва, а и развива екологичния си градски транспорт. Това декларира кметския екип в града на публично обсъждане, което събра експерти, граждани и администрация. Те дискутираха близо два часа бъдещето на обществения превоз. Тон на разговора даде заместник-кметът Мария Попова. тя припомни, че в  бюджета на местната администрация за 2019 г. са предвидени 3.3 млн. лева за обновяването на автопарка на „Тролейбусен транспорт“.

В рамките на срещата бе представен анализ от експертите на Сдружение „Градски транспорт и инфраструктура“, според които най-рентабилен вариант за градския транспорт във Враца е закупуването на тролейбуси и комбинирането им с нови дизелови автобуси, с висок екологичен клас. Председателят на сдружението – Виктор Чаушев заяви, че дизеловите превозни средства са по-икономични и с по-голям експлоатационен срок, в сравнение с метановите, за които ще трябва да се изгради нова площадка и чиито разходи са 4 пъти по-големи. 

„Целта е да се използва максимално изградената контактна мрежа в града, която ще бъде обслужвана от значително по-нови тролейбуси. Там, където няма мрежа, транспортът ще бъде обслужван от дизеловите автобуси. По-този начин ще бъдат обхванати и жилищните комплекси „Сениче“ и „Дъбника“, което ще доведе до по-малка необходимост от използване на автомобили в града“, добави още Чаушев.

На общественото обсъждане, кметът Калин Каменов заяви, че Враца ще запази екологичния си транспорт и дори ще го надгради. „Категоричен съм, че тролейбусният транспорт в града ще бъде запазен и обновен с нови и по-комфортни превозни средства. В момента се провеждат преговорите за новия програмен период по оперативните програми. Като член на Управителния съвет на НСОРБ ще настоявам общините, които имат контактна мрежа и съществуващ екологичен транспорт, да бъдат допустими за кандидатстване по програми с европейско финансиране. По този начин ще успеем да закупим още тролейбуси“ – коментира Каменов.

По време на срещата граждани и общински съветници имаха възможността да разберат разликата между дизеловите и метановите автобуси, както и да обсъдят вариантите за промяна в транспортната схема на Община Враца, така че тя да е максимално удобна за живущите в града и в населените места. В края на дискусията, присъстващите се обединиха около варианта за закупуване на по-нови тролейбуси и комбинирането им с дизелови автобуси с висок екологичен клас.

На общественото обсъждане участваха още управителят на „Тролейбусен транспорт – Враца“ ЕООД – Виктория Начева, експерти от местната администрация и представители на неправителствени организации.