Земята поскъпна заради проектираните нови магистрали

  • 06 юли 2016, 07:43
  • Default profile Автор Kmeta.bg
Medium 57786714 7e26 8b74

Цените на земеделската земя във Великотърновско скочиха заради бъдещото строителство на автомагистралите „Хемус” и Велико Търново - Русе. Официалните изменения предвиждат трасето на аутобана между София и Варна да мине на около 15 километра от старата столица, между велитърновските села Ресен, Поликраище и Никюп. Магистралата Русе – Велико Търново пък ще бъде само на няколко километра западно от града, като чрез голям пътен възел ще бъде свързана с АМ „Хемус”.


Дебатите, които се водят от няколко месеца, както и обществените обсъждания на докладите за въздействие върху околната среда раздвижиха цените на земята и на декар тя вече се е покачила с около 200 лева, показа репортерска проверка.
Най-висока е стойността на поземлените имоти във великотърновското село Никюп, до което се намира римският град Никополис ад Иструм. Декар земеделска земя вече се продава за 1400 лева, а рентата за декар скочила от 50 на 55 лева.


Магистралите са златен шанс и за туризма в Никополис ад Иструм. Подобна тенденция отчитат и в село Ресен, където доскоро декар земя се продавала под 1000 лева, а сега цената е 1000-1100 лева.


Районът край Павликени се слави като един от най-плодородните в страната и земята се търгува на цени от 1000-1200 лева на декар. След шума около АМ „Хемус“ за земеделските имоти вече се искат дори 1300 лева на декар. От кметството разчитат на аутобана и на туристически разцвет за Античния керамичен център, който ще бъде реставриран и социализиран с близо 1 милион лева от Европейското икономическо пространство.


С магистралите създават нова индустриална зона във Велико Търново


С нова индустриална зона ще привличат инвеститори във Велико Търново. Това потвърди министърът на икономиката Божидар Лукарски при последното си посещение в града. Той представи и модела, по който се работи: общината или областната администрация следва да предостави на икономическото министерство подходящ терен с готова инфраструктура. Лукарски бе категоричен, че инвестиционният интерес към Северна България и Велико Търново е завишен.


Кметът Даниел Панов допълни, че Старата столица става все по-привлекателна заради подобряването на инфраструктурата и градската среда, подкрепата за бизнеса от страна на местната власт и големите национални проекти - доизграждането на автомагистрала „Хемус” и бъдещото строителство на аутобана Русе – Велико Търново.


Даниел Панов припомни, че Община Велико Търново вече има проект за 2 милиона лева за подобряване на градската среда в Западната промишлена зона, който е част от одобрената инвестиционна програма по оперативна програма „Региони в растеж”.


Един от най-големите инвеститори вече започна работа по изграждането на нов завод за дървесина върху 27 декара в Южната промишлена зона, чиято стойност е над 175 милиона евро. Фирмата ще създаде и логистични центрове около предприятието. „Има и други обекти, за които се провеждат процедури по съгласуване”, посочи Даниел Панов.